7 Kasım 2008 Cuma

SABİHA ABLAMDAN BOL EKŞİLİ ŞİFA ÇORBASI:)))


Hani canınız sıcacık ama şöyle bol ekşili bir çorba çeker yaaaa işte tam size göre bir tarif.Çorbayı yıllar önce öğle yemeğine giderken yanımıza uğrayıp bizim süklüm püklüm halimizi görüp yemek dönüşü sıcacık bol ekşili missss gibi çorbayla geri dönen Sabiha Ablamdan.Ayrıca kendisinin çok güzel bir sitesi var ziyaret edin derim.Dün kendisini aradığımda aaaa kız ben size ne zaman çorba pişirdim?????Ama ne iyi yapmışım kız bak beni ne güzel anıyosunuz şimdi:))))))dedi.Biz seni her zaman anıyoruz Sabiha ablacığım iyiki varsın........

Malzemeler:

1 su bardağı arpa şehriye

4-5 yemek kaşığı sıvı yağ

1 yumurta sarısı

1,5 limon suyu

tuz,karabiber

Yapılışı:Tenceremize sıvı yağ ve arpa şehriyeleri alıyoruz çok az rengini döndürmeden kavuru-yoruz.Suyu ilave ederek karıştıra karıştıra pişiriyoruz.Limon suyu ve yumurta sarısı ile terbiye-mizi hazırlıyoruz.Pişen çorbamıza hazırlamış olduğumuz terbiyemizi ilave ederek bir taşım daha kaynatıp tuzunu ekleyerek altını kapatıyoruz.Üzerine karabiber serpip servis yapıyoruz........

3 yorum:

ceyt dedi ki...

mmm ekşili ekşili nefis çok severim.sabiha hanımın ellerine sağlık.tarif içinde teşekkürler canım.güzel bir hafta sonu diliyorum.sevgiler..

Unknown dedi ki...

Merhaba Dilekcim hiç aklıma gelmezdi benden bir tarif konulacak bloklara yani yemek tarifi çünkü ben mutfak konusunda pek başarılı değilimdirde... bu yüzden çok mutlu oldum.. teşekkür ederim .... sabiha...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Ceyt'ciğim;gerçekten ekşili ekşili vitamin dolu.Sabiha ablam ve kendi adıma teşekkür ederim.
Sevgiler.......

Sabiha Ablacığım;Herteldenî görünce şok oldum acaba başka birinin tarifinimi yayınladım diye.
Neyse içim rahatladı görünce:)))))
Mutfak konusunda kendine haksızlık etme derim.....Senin elinden herşey gelir benceeee.Tekrar teşekkürler.Sevgiler......