29 Eylül 2011 Perşembe

MOZAİK PASTA.......

Hazır başlamışken iş yerimdeki arkadaşlarımdan almış olduğum tariflere devam edeyim dedim:))))Bu tarifimiz de emekli olup aramızdan ayrılan Sevgili Sevgi'den.Çok çok pratik ve masrafsız bir tatlı mı desem ,pasta mı desem bilemedim.Kararı siz verin artık..........
Sevgi'cime tarifi için teşekkür ediyorum:))))))))

















Malzemeler:




250 gr. petibör bisküvi(sade veya kakaolu)


250 gr. pudra şekeri


1 paket vanilya


1 yumurta veya 1 bardak süt


2-3 kaşık kakao


80 gr. bitter çikolata(isteğe bağlı)









Yapılışı:Bisküvileri elimizle bir kaba küçük küçük kırıyoruz.Pudra şekeri,vanilya,kakao,1 yumurta veya 1 bardak sütü ilave ederek güzelce karıştırıyoruz.Malzemeler hamur gibi olana kadar karıştırma işlemine devam edelim.Tamamıyla karışan malzememizi streç filmle kapladığımız kalıbımıza boşaltarak derin dondurucumuza kaldırıyoruz.1-2 saat sonra donan pastamızı kalıptan çıkartarak eritmiş olduğumuz bitter çikolatayla kaplıyoruz.(Çikolatayı çok sevdiğim için ben öyle yapıyorum tarif dışı yani.)







Not:Yumurta ve sütü aynı anda ilave etmiyoruz elimizde hangi malzeme varsa veya hangisini tercih ediyorsak onu ilave edelim.


Ağzınızın tadı hiç bozulmasın.İyi hafta sonları:))))))))




3 yorum:

Aycan dedi ki...

Çok severim.Ellerinize sağlık.

Selamlar;

LaMa dedi ki...

yagsiz nadir mozaik pastalardan, cok tuttum! ne zamandir da yapmamistim, denemeli
Sevgi hanimin ellerine saglik

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Aycan hanım,laf aramızda bende çok severim:)))))
Sevgiler.....

Sevgili Lama,dikkatinizden kaçmamış benim tercihimde o yüzden.
Hiç sevmem gereksiz yere yağ tüketimini.....
Sevgiler.....