5 Aralık 2008 Cuma

ELMALI İKİ KAT KURABİYESİ




Sınıf arkadaşlarımla yapmış olduğumuz toplantılarda bu ay Mesude'ye gittik.Kendisi bizim için daha doğrusu Neşe'nin çok sevdiği kurabiyelerden hazırlamış.Neşe'ye özel ,biraz takıldık bu konuya:((((( Acısını çıkartırız bir ara he he heeeee....Tabağımdan bir görüntü ve kurabiye tarifini yayınlıyorum.Arkadaşım ellerine sağlık hepsi çok güzeldi.Ha bu arada bu ay bendeyiz:))))))



Malzemeler:

1 yumurta

5 yemek kaşığı pudra şekeri

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

5 su bardağı un

İç Malzemesi İçin:

3 adet elma

2 çay bardağı toz şeker

tarçın

pudra şekeri

Yapılışı:Öncelikle elmalar rendelenir şeker ilave edilerek pişirilir.Pişen elmalara tarçın eklenerek soğumaya bırakılır.Oda sıcaklığındaki margarine ,hamur için gerekli malzemeler ilave edilerek yumuşak bir kıvam elde edene kadar yoğrulur.Merdane ile açılan hamur çay bardağı veya yuvarlak küçük bir kalıpla kesilir.Yağlı kağıt serilmiş tepside 180 derecede önceden ısıtılmış fırında kurabiyeler beyaz kalacak şekilde pişirilir.İyice soğuyan kurabiyelerin altta kalan kısımlarına elmalı harç sürülerek iki kurabiye birbirine bastırılarak yapıştırılır.Pudra şekerine bulanarak servis tabağına alınır.


3 yorum:

Hülya dedi ki...

Mesude'nin ellerine sağlık.Ben Alman Pastasına benzetmiştim ilk gördüğümde.Farklı birşey öğrendik bak...
E artık sen de neler olur bilemiyorum.Araştırmalar tüm hızıyla devem ediyordur eminim:)))

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Hülya'cım;Mesude adına teşekkür ediyorum.Sunumu farklı bir kurabiye güzel oluyor gerçekten.
Bende mi???Düşünce içindeyim Allah'
tan bu sefer sipariş vermeyi unuttular:))))))

Aybike Ceylan dedi ki...

Dilek'cigim,
Ne guzel lezzetler yapmissin ugramayali. Artik ben de normale dondum, ziyaret ederim hep, gecmis bayramin da kutlu olsun, sevgiler...