4 Ekim 2008 Cumartesi

DOMATES TURŞUSU.

Domates sosu yapardık ama turşusunu bilmiyordum ta kiiii teyzemin iftarında tadana kadar.
Çok çok hoşumuza gitti daha çok Trakya bölgesinde yapılan bir turşu olduğunu öğrendik.Yapımı kolay domatesler bitmeden denemenizi tavsiye ederim.......

Malzemeler:
1 kg.domates
5-6 adet acı sivri biber
7-8 diş sarımsak
1 adet aspirin,tuz ve çok az sıvı yağ
Yapılışı:Domateslerin kabuklarını soyuyoruz,iri iri doğruyoruz.İnce ince doğradığımız acı biberleri ve dövmüş olduğumuz sarımsakları ilave ediyoruz.Bir kiloya bir adet aspirin olacak şekilde bir adet aspirinimizi tuz ve çok az sıvı yağımızıda ilave ederek karıştırıyoruz.Cam kava-nozun içine dolduruyoruz.Ağzı açık bir şekilde bir gün bekletiyoruz.Kapağını kapatmadan önce bıçak yardımı ile havasını çıkartıp ağzını kapatıyoruz.Bir hafta on gün sonunda turşumuz yemek için hazır hale geliyor.
Benim yaptığım turşu olmuş akşam yedik bile:)))))))))

15 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Bende domates konservesi yaparım fakat kırmızı domatesin turşusunu ilk defa duydum. Değişik bir lezzet
Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

harika..

Ben de deneyeceğim. Daha önce bir arkadaşımızda yemiş bayılmıştım. Demek böyle birşeymiş yapımı..

Ellerinize sağlık

Blogen Ust@ dedi ki...

Efendim merhabalar... Domates turşusu tarifinizi aldım uygulatacağım bizim çocuklara... Benimde ultra mega tariflerim var buna benzer. Beklerim blokuma :) Blokumda çay ve instat kafe ücretsiz olarak dağıtılıyor..
Sevgiyle kalınız :)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bizde balkan göçmeniyiz bu güzel turşuyu annemler öncelerde çok yaparlardı...Şimdi tarifi görünce eskilere gittim...Tadı gerçekten harikadır...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Dilek, hiç duymamıştım domates turşusunu.. Aspirinin fonksiyonunu da çok merak ettim..

Adsız dedi ki...

Dilekciğim, domates, biber hazır. Birazdan yapacağım ama sana birşey danışmak istiyorum. Bıçakla havasını almak ne demek? Nasıl alacağımı bilemedim. Pek konserve hazırlamış biri değilim de cahilliğimi mazur gör lütfen.

cevaplarsan sevinirim.

sevgiler.

Adsız dedi ki...

Cok severim. Cok nefis görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerıne saglık canım cok guzel gorunuyor sevgılerımle..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim ...

sicacik sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Ellerine sağlık canım.

Ben domates turşusu olduğunu şimdi öğrendim. Bayramda babamlar da yedim. Babam acıyı çok seviyor. Bir tanıdığımız çok güzel yapmış.Bizimkilere göndermiş. Bayağı acıydı. Ama tadı çok güzeldi.

Sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Bir Trakyali olarak,teyzemler,yengemler çok yaparlar...simdi onu hatirladim pek güzel oluyor,lezzeti harika...ellerinize saglik...

Sevgiler canim

yosunbuka dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis olmuş..
yazılarıma yeni blogumdan devam edeceğim linklerinde adresimi

http://yosunbukassrecipes.blogspot.com/

değiştirirsen sevinirim..ben de ekliyorum hemen blogunu..

sevgilerimle

ceyt dedi ki...

dilekim bende bu tarifi arıyordum sende gördüğüm iyi oldu.hemen deniycem.eline sağlık canım.
öpüyorum sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar evet bu turşu trakyaya özgüdür çok yapılır.Çocukluğumda rakı şişelerine doldurulurdu şimdi kavanozlara oluyor.havasının alınmasından kasıt şişe patlamaması içindir. bir müddet ağzı açık tutulur köpürmesi bitsin diye. bıçağı şişenin içine daldırıp kenarlarından içindeki hava kabarcıklarının çıkması sağlanır.ayrıca 1 kiloya 1 aspirin konur ama ilavetende her şişenin içine 1 adet daha konur