21 Mart 2008 Cuma

MİNİK KURABİYELER



Patates görmekten bıktınız biliyorum ama mazeretim var.Yıllık izine çıktım dört günlüğüne,hafta sonu İstanbul'a gittik Hülya'nın siparişlerini partiye yetiştirdik daha sonra ayrıntıları anlatırım.


Çanakkale'de alışveriş merkezinde gezerken sepet içinde sıkışmış,paketi yırtılmış aralardan bir yerlerden kafasını çıkarmış Panda şeklinde kalıp gördüm.Altın bulsam bu kadar sevinmezdim herhalde,hemen diğer parçalarını da biraraya getirerek kurabiye kalıplarımı aldım.Elimdeki malzeme ile kurabiyelerimi pişirdim ağızda dağılan çok lezzetli aynı zamanda çocuklar için özel kurabiyelerim oldu.


Malzemeler:


230 gr.oda sıcaklığında tereyağ


1 adet yumurta


1 paket kabartma tozu


1 su bardağı pudra şekeri


1 çay kaşığı silme zencefil


1 çay kaşığı silme tarçın


3-4 su bardağı un


Malzemeler karıştırılarak yoğrulur,folyoya sararak yarım saat buzdolabında dinlendirin.Hamur merdane ile açılarak kalıp yardımı ile kesilir önceden ısıtılmış 180 derecede 10-15 dakika pişirilir.

Aşağıda görmüş olduğunuz tartöletleri artan hamurumu değerlendirmek aynı zamanda tartölet denemek için hazırladım.Pişen tartöletlerin içlerini Pastaland'dan aldığım pralin ile doldurdum çok güzel oldu..........

Hiç yorum yok: