17 Şubat 2012 Cuma

YEMİŞLİ KURABİYE......





Görmüş olduğunuz kurabiyeleri hafta sonu hazırladım.Dışarısı buz gibi olunca insanın canı hiç çıkmak istemiyor.Sıcacık bir ev tıngırdayan çay ,yanında da birşeyler olsa dedim.Hemen kitapları karıştırıp bu tarifi hazırladım.Mutlaka deneyin derim harika bir lezzet:)))))))))))







Malzemeler:



1 adet yumurta

1/2 paket margarin veya tereyağı(yumuşamış)

2 kahve fincanı yoğurt

3 kahve fincanı şeker

3,5-4 su bardağı un

1,5 paket kabartma tozu

3 çorba kaşığı kuru üzüm

3 çorba kaşığı fındık (iri dövülmüş)

1 çorba kaşığı kuş üzümü

3 çorba kaşığı çam fıstığı(kullanmadım)

3 çorba kaşığı antep fıstığı

1 tatlı kaşığı tarçın









Yapılışı:Hamur yoğuracağımız kaba yumurtayı,şekeri,yumuşamış yağı,ve yoğurdumuzu ekle-

yerek krem haline gelene dek çırpıyoruz.Unu ve kabartma tozunu ekleyerek özlü bir hamur yoğuruyoruz.Ayrı bir kapta harmanladığımız diğer malzemeleri hamurumuza ekleyerek tüm malzemeyi yoğuruyoruz.Hamurdan yumurta iriliğinde parçalar koparıp şekil vermeden yağlı kağıt serilmiş tepsimize diziyoruz.Kurabiyeleri önceden ısıtılmış 190 dereceli fırında üzerleri açık pembe olacak şekilde pişiriyoruz...............















Not:Tarif Emine BEDER kitabından.........

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Çayımın yanına aldım bir tane ..
Ellerine sağlık canım..

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Canımmmmmm,
ne iyi yapmışsın afiyet olsun,bal şeker olsun:))))))
İyi hafta sonları.......

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık