16 Temmuz 2011 Cumartesi

YUNANİSTAN GEZİMİZ 2......

Pazar günü 09:00 da tura başlıyoruz.Santorini volkanik bir ada olduğu için gemiler limana yanaşamıyor.Açıkta demirleyerek botlarla karaya çıkılabiliyor ancak.Önce Oia köyüne doğru yola çıkıyoruz.Angelina Jolie&Brad Pitt'in evleri burada ev denilemez de ağzımdan öyle çıktı çok büyük bir arazi içinde hertarafı siyah taş duvarlarla örülü koskocaman bir malikane:))))))

Yerli halk ünlü çifti görebilmek için günlerce kapılarının önlerinde bekliyorlarmış.Hatta çadır bile kuranlar varmış:(((((Neyse gelelim gezimize,otobüsten inip serbest zamanda Oia köyünde gezip tekrar otobüsle Fira merkeze gidiyoruz.Santorini'nin en güzel yeri desem ve aklım orada kaldı desem:))))))Evler bembeyaz çatılar ve panjurlar masmaviiiii.Çatılar yarım varil şeklinde bu şekilde klima gibi yararlanıyorlarmış.Ada'da su ve elektrik yok,onun için klima kullanmak yasak.

Elektrik deniz altından kablolarla su ise tankerlerle taşınıyor.Yaz mevsiminde inşaat yapmak kesinlikle yasakmış.Başlıyoruz Fira'yı gezmeye muhteşem bir manzara o evleri nasıl yapmışlar kutucuk kutucuk,hepsi birbirine bağlı çok dar sokaklar oteller,cafeler,barlar ve restaurantlar sıra sıra.Küçük küçük alışveriş dükkanları çok şık ve temiz.Heryer bembeyaz ve temiz.(Burasıda çok pahalı).Mikonos yerine Santorini'de geceleseydik dedik:(((((Kaptanların evleri çok meşhurmuş.

Kaptanlar çok çapkınmış ve bu sebeple eşleri kendilerini aldatmasınlar diye evlerine Kiliseler yaptırmışlar.Hemen hemen tüm evlerde Kilise var.

Birde en çok ilgimi çeken şey yol boyunca gördüğümüz chapel'le(ruh evi).Yollar dar ve virajlı olduğu için kaza oranıda yüksek sanıyorum,kaza yapılan yerde kuş yuvası şeklinde Chapeller yapıp her perşembe yakınları Ayin düzenliyorlarmış.Chapelerin yapılmasının bir başka sebebi oraya dikkat çekmek uyarmakmış,kazaları önlemek için.Bu bana çok enteresan geldi.

Fira köyüne çıkmak için merdivenler var ister yürüyerek ister katırlarla çıkıyorsunuz,fakat bize tavsiye edilmedi.Katırlar çok pis kokuyorlarmış üzerinizden o koku 2-3 gün çıkmıyormuş.Birde aşağıya inen ve yukarıya çıkan katırlar birbirleriyle öpüşmek istedikleri için tehlike yaratıyorlarmış.Epey bir baktım ama öpüşeni göremedim:(((((((

Neyse efendim Santorini'de harika bir gün geçirdik daha sonra Teleferikle aşağıya inip gemimize ulaştık.

Gemide eğlenceye devam.Bu gece Yunan gecesi bize verilen günlük gazetelerimizde herşey belirtiliyor ve geçiyoruz show salonumuza.Dansçılar süperdi hepsi profesyonel.Yunan danslarının ardından her akşam olduğu gibi Buzuki eşliğinde Yunan şarkıları dinledik.Eşim en çok bundan zevk aldı herhalde çünkü program sonunua kadar hiç kalkmadı hatta programın süresi az geldi diyebilirim....

Dördüncü gün sıra Rodos Ada'sındaydı.Gemimizden inip atlıyoruz otobüslere 40 dakikalık bir yoculuktan sonra Rodos'un en güzel köylerinden biri olan Lindos'a gidiyoruz.Plajları ve koyları muhteşem.Akropolis'e ulaştığımızda harika bir manzarayla başbaşayız.Tarihi kaleleri geziyoruz.

Dönüşte eski Rodos şehrinin giriş kapılarından birinden giriyoruz içeriye.Kale'de yaşam hala devam ediyor 900 kişi yaşıyormuş.Evler asla satılmıyor babadan oğula geçiyormuş.Cem Sultan'ın evi, St John Şövalyelerinin evlerini,Hafız Ağa Kütüphanesi ve sur içinde iki Cami görüyoruz.Sanki kendi ülkemizdeyiz.Rehberimiz bizi uyarıyor konuşurken dikkatli olun çünkü Rodos'ta Tüekçe'yi herkes anlar çat pat konuşurlar diye.Kale'nin içi yine küçük alışveriş dükkanları,Cafe ve restaurantlarla dolu.Alışveriş yapmak için en uygun yer burası geldi bize.

Rodos turumuz bitip gemimize dönüyoruz.17:00 da veda balosu düzenleniyor akşamına yine çok özenle hazırlanılmış eğlence ve veda programı.Sabah İzmir'deyiz..................

Gemi çalışanları çok profesyoneldi işlerini gerçekten severek ve isteyerek yaptıkları çok belli.

Gemide tanıştığımız Konya'lı Demirel Aile'si bize söylemişti.Gemi seyahati çok özeldir sizi özel hissettirmek için ellerinden gelen herşeyi yaparlar diye.Gerçekten öyleymiş çıkışta teker teker teşekkür ettik vedalaştık.İnşallah başka bir seferde tekrar görüşmek dileğimizle dedik:)))))))))